A Nina Ricci márkáról
Maria Adélaïde Nielli, a későbbi Nina Ricci a 19. század végén született Torinóban. Alig 12 évesen kerül Franciaországba, ahol később tervezőként dolgozott. A szerelem is itt érte utol. Férje, Luigi Ricci ékszertervezőként dolgozott. Fiuk, Robert Ricci 1905-ben látta meg a napvilágot.
Nina kezdetben a Párizsi Raffin-háznál dolgozott tervezőként, majd megnyitotta saját divatházát, s olyan ügyfelekkel dolgozott együtt, mint Andy Warhol.
Férje korai halála után Nina Ricci és fia közösen vezették az üzletet. Nina felelt a divatért, Robert pedig az üzleti ügyeket és a parfümtervezést irányította. A Cadillacjén suhanó Nina az üzlet fénykorában 450 varrónőt irányított. Mindenkitől a vevő felé tanúsított legnagyobb udvariasságot várta el, részben ennek köszönhették a sikert, hiszen a vásárlók szívesen töltötték velük az idejüket. Nina 1970-ben, fia 1988-ban távozott az élők sorából, a házat azóta számos, ismert divattervező vezette, de az elegancia, a finom csillogás máig változatlan.
A divatház egyik legsikeresebb parfümje az L’Air Du Temps, vagyis az Idők illata. Az elegáns üvegben egy igazi klasszikus rejtőzik: gardénia, jázmin, nőszirom és ylang-ylang kölcsönzi illatát a keveréknek, amelyet a világ 5 legjobb parfümje közé választottak. Az Idők illata 1948-as megjelenése óta változatlan összetételben kapható. A béke galambjai kerültek erre az ikonikus üvegre.
A 2001-ben megjelent Premier Jour már a modern Nina Ricci irányvonalat követi. Melengető, nem túl tolakodó illata magabiztosságot ad a viselőjének, melegséget csempész a mindennapokba, nem követel figyelmet, inkább gondoskodóan követi a viselőjét.
Pimasz, mégis mesés parfüm a Ricci Ricci. A masnis üvegcsében egy buja virágoskertek rejtőznek: tubarózsa, rózsa és harangvirág ad édeskés, karakteres, erőteljes illatot, míg a rebarbara és a bergamott fanyarsága vidámságot és feszültséget kölcsönöz a kompozíciónak.
2006-ban jelent meg egyszerűen Nina néven az első almácska formájú parfüm, az édes-friss illat újra belopta minden hölgy szívébe a márkát. Azóta több képviselője is megjelent ennek a kollekciónak - nem egy limitált kiadású üvegcsével is - népszerűsége töretlen a mai napig.