A MEXX márkáról
A MEXX története Hollandiában kezdődött. Rattan Chadha divattervező eredetileg két márkát hozott létre, a Mustache-t férfiaknak, az Emanuelle-t pedig nőknek. Mind a két irányzat lényege az volt, hogy olyan ruházattal lássák el a holland nagyáruházakat, amelyeket direkt számukra készítettek. A két vonalat végül Rattan összevonta, az ME jelölés végre pedig két csókot illesztett: ez a XX-jelölés.
A döntés jónak bizonyult. A Mexx 1990-től már gyermek, sőt kisbaba ruhákkal is kereskedik. 2001-ben a vállalatot a Liz Cailborne Inc. vásárolta fel, de a siker töretlen maradt: az minőségi hétköznapi ruházat terén a MEXX a H&M-mel és a Zarával konkurál.
A MEXX előszeretettel dob piacra férfi és női illatpárokat. Az egyik legnépszerűbb illat például a MAXX Black Men és Women. A páros női tagja intenzív orientális aromájával, barackos-feketeribizlis gyümölcsösségével kellemes választás a hétköznapokra. A férfi változat kissé vizesebb, de a pacsuli és szantál ennek az illatnak férfias mélységet kölcsönöz.
A Fresh illatcsalád kellemesen dinamikus illataival ideális a sportos elegancia híveinek. A férfi változat például korianderrel, szerecsendióval és borostyánnal dolgozik, míg a női párja a zöld mandarin és a vízililiom illatával ad lendületet viselőjének.
Az Energizing szintén olyan illat, amely feltölti és energiával látja el a viselőjét: az összetevőkben gazdag férfi változatban a vizes jegyeket többek között a grapefruit, a narancs az üröm és szerecsendió egészíti ki. A női illatban az alma, a dinnye, a guava és a málna dominálnak, ezeket finom, fás alapjegyek emelik ki.
Igazi, nőies illat a Magnetic család hölgyeknek készült tagja. A rózsaszín üvegcsében a könnyes csábítás esszenciája rejlik: piros alma, lótuszvilág és egy kevés szantál könnyed, virágos háttér ellőtt. A fás-aromás férfi illat viszont maga a palackozott határozottság: vizes-fás illatának az üröm és a pacsuli kölcsönöz új energiákat.