A Davidoff márkáról
Az 1906-ban született Zino Davidoff fiatal korában regényeket írt a saját életéről. Egy napon bejelentette a családjának: álmot látott. Dohánygyáruk volt és mesésen meggazdagodtak belőle. Bár az Ukrajnába emigrált családnak valóban volt egy dohányüzlete, Zino-t őrültnek tartották. Ő viszont bizonyítani akart. Két éves kubai és dél-amerikai utazásra indult, és visszatérve sikerre vitte a vállalkozást.
Amikor a dohány- és kávétermékeket forgalmazó márkát már egy világ ismerte, Davidoff rájött, hogy a hírnevet más termékek eladására is fel lehet használni. Hosszas kísérletezés után 1984-ben így született meg az első Davidoff-illat, a Davidoff for men.
A parfümforgalmazás ötlete újfent sikernek bizonyult, az alapító után Zino Davidoffnak keresztelt új férfi illat ma is állócsillagként ragyog a férfiparfümök egén. Kellemes, orientális-fás aromáját a bergamotnak, a levendulának és a gyöngyvirágnak köszönheti és máig a kifinomult, konzervatív, nem túl tolakodó illatokat keresők kedvence.
1984-ben aztán a piacra került a cég legnagyobb dobása, a Cool Water. A narancs és menta illatával gazdagított keverék minden idők egyik legnépszerűbb parfümje lett. A cég legendás marketingfogása volt, hogy illatmintákat rejtett a női magazinokba, így téve még népszerűbbé az új illatot.
Röviddel ezután megérkezett az első női illat is, a Cool Water for Her, amely az esőerdők és a tenger illatát idéző Cool Water család vizes jegyeit a virágok illatával gazdagította.
A Cool Water sorozat azóta számos taggal bővült, de a siker még számos más parfümöt is inspirált. A Hot Water az abszint, a cseresznyepaprika és a benzoin illatával például a vizes-hűsító parfümök igazi ellenpontja, míg a balzsamos szuharral és gin koktéllal dolgozó The Game a hódító és versengő férfiak illata, míg női vonalon a málnás és szőlős, vidám, mégis nőies Echo vált az egyik legnépszerűbbé.